SEARCH

News » International

Updated: December 24, 2012 19:35 IST

UK paper sues Lance Armstrong over libel case

AP
Comment   ·   print   ·   T  T  
A file picture of Lance Armstrong who has been stripped of his medals for doping.
AP A file picture of Lance Armstrong who has been stripped of his medals for doping.

A British newspaper is suing Lance Armstrong for more than $1.5 million after it settled a libel case over doping allegations, saying that revelations of the cycling star’s use of performance—enhancing drugs show the case was baseless.

The U.S. Anti—Doping Agency concluded this year that Armstrong led a massive doping program on his teams. Armstrong was stripped of his seven Tour de France titles and banned from cycling for life.

The Sunday Times paid Armstrong 300,000 pounds (now about $485,000) in 2006 to settle a case after it reprinted claims from a book that he took performance—enhancing drugs. The paper said in an article Sunday that it has issued legal papers against Armstrong.

“It is clear that the proceedings were baseless and fraudulent,” the paper said in a letter to Armstrong’s lawyers. “Your representations that you had never taken performance enhancing drugs were deliberately false.”

The paper, which is owned by Rupert Murdoch’s News Corp., said its total claim against Armstrong is “likely to exceed” 1 million pounds ($1.6 million).

“The Sunday Times is now demanding a return of the settlement payment plus interest, as well as its costs in defending the case,” the paper said.

More In: International | News
The Hindu presents the all-new Young World

An act that triggered a World War

A century ago this day, a double murder carried out by a group of Bosnian assassins became a historic event. »  

National

Business

Cricket

Sport


O
P
E
N

close

Recent Article in International

U.S. court rules in favour of Union Carbide

A New York court struck what appeared to be a deathblow to the case brought by victims of the 1984 poison gas disaster in Bhopal, Madhya... »